Start Referenser Språkresa Hawaii med Surf

sprakresa hawaii reseberattelse josefinÅlder: 29
Språk: Engelska
Land/Ort: Honolulu in Hawaii

Vid denna språkskola studerade Josefin»

Berätta kort om din språkresa?
Hej allihopa, jag studerade engelska 5 veckor I Honolulu. En fantastisk upplevelse! Jag har så länge velat åka dit och det var lika underbart som jag tänkt mig. Jag var 10 veckor i USA, . På vägen till Honolulu stannade jag i New york vilket gjorde flýg resan roligare och lättare.

Jag studerade 5 veckor på skolan i Honolulu och varje dag vaknade jag med ett leende och längtade efter att få gå dit och lära mig mer. Det var en lyckokänsla och jag pluggade med glädje något jag inte har gjort på länge i sverige. Jag trivdes så bra i min grupp och hamnade i nivå 6 vilken var den högsta nivån de hade just då. Jag lärde mig otroligt mycket om mig själv och om att utmana mig själv. Vi fick göra en massa olika övningar och lärarna var så härliga och kreativa. Skolan anordnade även resor till de andra öarna samt olika kurser. Jag åkte med till Big Island vilket var en mycket bra anordnad resa och jag fick se så mycket mer än om jag skulle ha åk dit själv eftersom bil behövs.

På onsdagarna gick jag och tog Hula lektioner på skolan av en sådan charmig dam i 50 års åldern som dansar hula hela sitt liv. Jag ordnade boende genom Alta språk resor innan jag åkte och bodde i lägenhet i hotellet Island colony. Jag trivdes fantastiskt bra. Det var värt varenda krona. På morgonen satt jag på balkongen och åt frukost och tittade ut över kanalen innan jag tog min promenad till skolan. Jag har rest mycket i mitt liv men det här var den mest njutningsfulla resa jag har gjort.

Jag tycker Alta språkresor var mycket bra och jag rekommenderar dem starkt för alla som ska åka i
väg utomlands. De var snabba att hjälpa till och hade bra information om allt. Jag kombinerade min
språkkurs med surfing och att få pröva surfing i Hawaii är en häftig upplevelse och jag rekommenderar
alla att prova det. Det enda jag tänker på är att om ni ska surfa så ordna det på plats direkt hos
surfingklubben det blir billigare.

När jag var ledig från skolan tog jag bussen till en massa ställen eller åkte till en strand och njöt.
Waikiki är mysigt men väldigt turistigt så se er om, det finns så mycket att se. Människorna på Hawaii
är så oroligt vänliga och jag möttes av leende människor varje dag.

Efter 5 veckor på skolan åkte jag
en vecka till Califonien där jag möte upp en kompis och vi bilade runt en vecka. Jag hade planerat att
åka vidare till N.Y men åkte tillbaka till Honolulu i stället. Stannade där 3 veckor till innan jag åkte till
kalla Sverige och mötes av -16 grader. Jag rekommenderar alla att åka till Honolulu. Havet, stranden,
och människorna är fantastiska! Det är ingen party stad, mer en små stad men om man bara vill njuta
och må bra då är det världens bästa plats. Jag ska åka tillbaka! :)